Reclame is voor bedrijven die producten aan consumenten willen verkopen de allerbelangrijkste marketingstrategie. Als mensen immers niet van je product afweten dan zullen zij dit ook nooit kopen. Dit is de eerste doelstelling van het maken van reclame. Bewustzijn creëren voor hetgeen dat je verkoopt. Een tweede doelstelling is mensen enthousiast maken om het te kopen.

beeld communicatie

Je moet hen ervan overtuigen dat het product hun leven kan verbeteren en dat het beter is dan de andere opties die te koop zijn. Nu dat je weet wat het belang is van reclame dan kunnen we je ook vertellen dat voor winkels reclame uitingen op digitale schermen het meest effectief zijn. Wat de redenen zijn voor deze effectiviteit bespreken we in het volgende artikel.

Mensen kijken automatisch naar schermen

Een mens wordt in zijn of haar dagelijks leven constant aan reclame uitingen blootgesteld. Billboards langs de wegen, reclamespotjes op radio en televisie en advertenties in magazines en kranten. Zonder dat we dit doorhebben schakelen onze hersenen de meeste van deze uitingen automatisch uit.

Het is inmiddels zo gewoon geworden dat reclamemakers wel heel origineel moeten zijn om onze aandacht nog te trekken. Een strategie die nog altijd werkt is het gebruik van digitale schermen, bijvoorbeeld voorzien van Zebrix software in de schermen. We kijken namelijk de hele dag op de schermen van digitale apparaten. Onze aandacht wordt hier dan ook automatisch naar toegetrokken. Hier kan je handig gebruik van maken door flitsende reclame uitingen op digitale schermen te laten zien.

Goede reclame bespaart werk voor personeel

signageDe volgende vraag is wat je dan precies voor reclame uiting op de digitale schermen laat zien. Zoals eerder gezegd moet reclame vooral informerend en aansporend zijn. Je moet het product aanprijzen, maar ook zeker niet vergeten om informatie over de verkoop te vermelden. Bij het samenstellen van een goede boodschap kan ThisPlays2 bijvoorbeeld helpen. Ze specialiseren zich in narrowcasting & digital signage, meer is te lezen op de website van ThisPlays2.

Video’s zijn het meest geschikt om deze boodschap over te brengen. Laat mensen weten dat het product in de aanbieding is en op welke plek in de winkel zij het kunnen vinden. Door een goede reclame kan je daardoor ook werk voor het personeel in een winkel besparen. Zij hoeven namelijk minder toelichting te geven om een verkoop te realiseren.

, , , ,
Trackback

no comment untill now

Sorry, comments closed.